BE your own Impulse!
 
 

Nieuws


Terug naar overzicht

16-11-2022

7 redenen om vandaag nog te starten met klantreizen binnen woningcorporaties

Klantreizen geven inzicht in de klant en de behoeften waaraan je als woningcorporatie kunt voldoen. Luisteren naar klanten zorgt natuurlijk voor een betere klanttevredenheid. Dat wil toch iedereen? We geven 7 redenen om vandaag nog te starten met klantreizen.

Grip op je klantwaardering
Klantreizen brengen overzichtelijk in beeld wat klanten nodig hebben en wanneer ze tevreden zijn. Door klantreizen onderdeel te maken van alle bedrijfsprocessen en dit ook meetbaar te maken, wordt zichtbaar wat goed gaat en wat niet. Je krijgt inzicht in wat je kunt verbeteren en waar je kunt bijsturen. Zo ontstaat grip op de klantwaardering.

Dé eerste stap in klantdenken
Eenmaal gestart met klantreizen, dan zul je merken dat de organisatie met alle mensen en processen veel dichter bij de klant komt te staan en de klant beter begrijpt dan voorheen. De hele organisatie heeft met klantreizen de eerste stap gezet in het klantdenken! Dat smaakt naar meer.

Inzicht in klantbeleving in het proces
Per proces breng je de klantreizen in beeld. Van huurverhoging tot incasso en van klachtenafhandeling tot renovatie. Het uiteindelijke doel is om van alle processen exact te weten wat goed gaat en wat beter kan. Start je met het plotten van de klantreis binnen één proces? Dan heb je meteen de klantbeleving van dat proces in kaart gebracht en kun je doorgaan met het volgende proces.

Transparantie richting huurdersverenigingen
Binnen woningcorporaties spelen verschillende stakeholders een belangrijke rol, één daarvan is de huurdersvereniging. Met klantreizen laat je zien dat de klant centraal staat. Meetbare klantwaarderingen overleg je gemakkelijk en tonen bovendien aan hoe transparant de organisatie is.

Interne bewustwording
Zo makkelijk als je de huurdervereniging inlicht, zo makkelijk informeer je ook de interne organisatie met een klantreis. Dit helpt de medewerkers met klantcontact een gevoel te krijgen over hoe je als organisatie wilt omgaan met klanten. En geeft richting bij het opstellen van KPI’s. Dit draagt bij aan de interne bewustwording van het belang van dienstverlening en zorgt ervoor dat het gedachtegoed wordt verankerd in de organisatie.

Wauw-effecten creëren
Hoe mooi is het als klanten extra blij en tevreden zijn, doordat de organisatie net dat stapje meer zet wanneer het gaat om dienstverlening? Of dat klanten oprecht verrast zijn door de reactie op een klacht en de manier waarop de klant verder in het proces wordt geïnformeerd? En hoe mooi is het als dit een vast onderdeel van het DNA van de organisatie is geworden? Met klantreizen lukt dit.

Tevreden klanten
Uiteindelijk begin je aan deze reis om klanten tevreden te krijgen en te houden. Klantreizen geven je inzicht, overzicht, grip en tevreden klanten. Kortom, met klantreizen krijg je inzicht in de klantwaardering. Daarmee heb je een tool in handen waarmee je gegarandeerd hoge klanttevredenheid bereikt.

Start vandaag nog! Ben je geïnspireerd geraakt en wil je direct starten? Of weet je eigenlijk niet zo goed waar je moet beginnen? Wij helpen u graag. Neem gerust vrijblijvend contact met ons op.



Terug naar overzicht



Blijf op de hoogte!

Op de hoogte blijven van de laatste informatie, interessante weetjes en ontwikkelingen?